Home » Targetowanie w sieci blogów

Targetowanie w sieci blogów

Prowadzenie działań marketingowych i reklamowych, również w sieci, obejmuje wiele procesów, które to wymagają wykorzystywania odpowiednich i różnorodnych narzędzi. Internauta widzi po prostu reklamowy baner i albo w niego kliknie, albo nie, lecz za tym, że się on w ogóle pojawił, dokładnie na tej stronie, w tym momencie, stoi wiele podjętych wcześniej decyzji. Tak więc, bardzo ważnym pojęciem, jeśli mówimy o internetowych reklamach, jest targetowanie. Jest to zestaw procesów, które polegają na odpowiedniej selekcji potencjalnych klientów reklamodawcy, czyli, po prostu, na określeniu grupy docelowej danych przekazów reklamowych. Tak jak targetowania, tj. wyboru konkretnego medium, określenia optymalnego czasu trwania reklamy, wybrania kontekstu, w jakim zostanie wyemitowana, wymaga reklama tradycyjna, tak i reklama w internecie będzie skuteczna o tyle, o ile trafi do odpowiedniej grupy docelowej.

Najprostszym i najbardziej oczywistym sposobem będzie wybieranie przez reklamodawcę serwisów, blogów, for czy portali, na których jego reklama będzie się wyświetlać (producenci zabawek dla dzieci skorzystają bardziej na zamieszczeniu reklam swych produktów na portalach czy forach dla młodych rodziców niż np. na stronach poświęconych muzycznym czy literackim nowościom wydawniczym). Wielotematyczne portale internetowe oferują natomiast reklamodawcom wybór grup ich użytkowników, którym dane reklamy będą się pokazywać. Tym samym strony te mogą współpracować z większą ilością firm czy sklepów, a te ostatnie nie muszą ograniczać się do witryn z własnej branży. W ten sposób promocja stron do nich należących jest jeszcze bardziej efektywna. Jeśli chodzi o e-marketing, nazywa się w jego przypadku określenie wieku, płci i innych elementów składowych profilu potencjalnego klienta, co umożliwi wybranie z bazy mailingowej listy osób, które spełniają owe kryteria (a więc tych, do których wysłane będą wiadomości reklamowe). Targetowanie przynosi nie tylko wymierne zyski dlatego, iż z usług danej firmy korzysta więcej osób bo więcej na ich witrynę trafia, i to więcej osób faktycznie jakąś tematyką czy branżą zainteresowanych, ale też dlatego, iż pozwala ono na znaczne obniżenie kosztów wykupu reklamowej powierzchni. Każdy, kto ma w planach przeprowadzenie kampanii reklamowej, musi cały czas pamiętać, iż dobre określenie jej grupy docelowej, a więc właśnie, jest kluczem do sukcesu!

Comments are closed.