Home » Dla grafików komputerowych

Dla grafików komputerowych

grafika

Powitać. Pewnie wielu z was już zaczęło się po trochu niepokoić, ale cóż –  sami wiecie jak to z tymi świętami jest. Cud, że w ogóle udało się tego arta jakoś do kupy poskładać i na serwer wysłać. Pewnie was zaskoczę, ale za chwilę sami stwierdzicie, że to co zrobiłem jest bardzo potrzebne. Otóż otwieram nowy dział na stronie. Jeśli nie zauważyliście jeszcze to przyjrzyjcie się klawiszom po lewej. Dział nazywa się „Matematyka” i będzie służył do… nauczania was matematyki. A tak szczerze mówiąc, to będzie zawierał wiadomości potrzebne do dalszego działania z grafiką 3D. Dobrnęliśmy niestety do takiego momentu, że po prostu dalej bez wyższej wiedzy matematycznej nie ruszymy. Więc teraz będzie dłuższa przerwa z Direct3D a my za to nauczymy się operacji na wektorach, macierzach, płaszczyznach i wszystkim, co nam się tylko może przydać. Zapewniam was, że na pewno nie pożałujecie a potem nauka Direct3D przybierze zupełnie nowy wymiar. Dlatego zapraszam oczywiście nie pierwszy artykuł czyli wszystko o wektorach. Będzie to pierwszy w grudniu i ostatni w tym roku artykuł na naszej stronie. W przyszłym roku strona będzie oczywiście kontynuować swoją działalność ze zdwojoną siłą. Już są napisane dwa pierwsze artykuły o bibliotece OpenGL oraz w produkcji jest artykuł o macierzach. Rozpoczęty jest też artykuł o mapowaniu środowiskowym, ale to będzie skończone dopiero jak uporamy się z podstawową matematyką.

No a teraz z powodu tego, że wyjeżdżam odpocząć solidnie od komputera i świata i ludzi chciałbym wam życzyć Spokojny, Zdrowych i Wesołych Świąt no i wszystkiego najlepszego w Nowy Roku. Bawicie się solidnie, tylko nie zniszczcie sobie wszystkich szarych komórek bo będą wam bardzo potrzebne w nowym roku ;). Do zobaczenia za rok !

Witam, witam. Wygląda na to, że listopad będzie dla nas bardzo dobrym miesiącem, jeśli chodzi o ilość tutoriali. Dziś oczywiście kolejny, jak sądzę przez wielu bardzo wyczekiwany. Dzisiaj będzie o „x files” czyli… nie o zielonych ludzikach i psychopatycznych maniakach, ale o ładowaniu modeli na scenę. Koniec z naszym ohydnym sześcianem, na widok którego już odechciewa nam się grafiki 3D i czas wkroczyć w prawdziwy, nie kwadratowy świat. Całe morze modeli z Internetu czeka zatem na nas ! Nauczymy się jak przygotować modele dla potrzeb DirectX’a, poznamy bardzo pożyteczny program i zapoznamy się z jego opcjami. Mam nadzieję, że po tym tutorialu wasze sceny przestaną przypominać dzieła kubistów :). Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu w moim DX SDK nie znalazłem jednak tego programu, którego będziemy używać w tej lekcji a który zawsze w pakiecie był ! Dlatego sprawdźcie swoje SDK. Jeśli nie macie katalogu „xfiles” to wykombinujcie sobie gdzieś starsze wersje, a może panowie z M$ się już zreflektowali i na stronie Microsoftu jest już poprawiona wersja – to tak, żebyście się niepotrzebnie nie denerwowali. Strona w wersji „off line” na razie powstaje w formie pliku *.chm więc poproszę o cierpliwość. Na razie jesteście zdani na ” on line” ale już wkrótce będzie uaktualniony dział „Pliki”. No to chyba tyle ode mnie, więc zapraszam na kolejną lekcję.

Comments are closed.